Havana Club Romania
pioneer ;"
Va fi PEONIA NOUL vin fanion al SCDVV BUJORU? R: Peonia este prima eticheta de avangarda a statiunii Bujoru si face parte dintr-o viitoare gama de vinuri premium. Nu as ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creatorsAVINCIS
Vremea instabila din ultima perioadă nu a facut ravagii doar in orasele mari ale Romaniei, dar si in mediul rural, apicultorii fiind printre cei mai afectati. In acest sens, Ministerul ...
Citește mai mult
MALTA TRAVEL
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti FGCR
corteva

UE promovează, pe bani europeni, produsele românești

Comisia Europeana a anuntat ca urmeaza sa aplice un nou pachet de masuri cu privire la politica de promovare. Afla de ce te intereseaza si pe tine, fermierule, aceste noutati!

Obiectivul general al actiunilor de informare si de promovare este de a majora competitivitatea sectorului agricol din blocul comunitar.
Obiective specifice:
  • cresterea gradului de constientizare cu privire la calitatile produselor agricole ale Uniunii si standardele inalte impuse metodelor de productie in Uniune;
  • cresterea competitivitatii produselor agricole si a anumitor produse alimentare din Uniune, a consumului acestor produse, precum si a vizibilitatii lor atat in Uniune, cat si in afara sa;
  • cresterea nivelului de cunoastere si recunoastere a sistemelor de calitate ale Uniunii;
  • cresterea cotei de piata a produselor agricole si a anumitor produse alimentare din Uniune, acordandu-se o atentie deosebita pietelor din tarile terte cu cel mai mare potential de crestere;
  • restabilirea conditiilor normale de piata in cazul unor perturbari grave ale pietei, al pierderii increderii consumatorilor si al altor probleme specifice.
Cele 5 acte normative prin care a fost transpusa politica de promovare a UE in tara noastra:
  • REGULAMENTUL (UE) nr. 1144/2014 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 22 octombrie 2014 privind actiunile de informare si promovare referitoare la produsele agricole puse in aplicare pe piata interna si in tarile terte si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 3/2008
  • REGULAMENTUL DE PUNERE IN APLICARE (UE) 2015/1831 AL COMISIEI din 7 octombrie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1144/2014 al Parlamentului European si al Consiliului privind actiunile de informare si promovare referitoare la produsele agricole puse in aplicare pe piata interna si in tarile terte
  • REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2015/1829 AL COMISIEI din 23 aprilie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1144/2014 al Parlamentului European si al Consiliului privind actiunile de informare si promovare referitoare la produsele agricole puse in aplicare pe piata interna si in tarile terte
  • Programul anual de lucru – adoptat prin Decizie de punere in aplicare a Comisiei
  • Cereri anuale pentru propuneri de programe simple si multinationale

Persoanele care pot formula propuneri:

  1. Organizatii profesionale sau interprofesionale reprezentative la nivel national pentru sectoarele respective, in special organizatiile interprofesionale mentionate la art. 157 din Reg. (UE) nr. 1308/2013 si grupurile definite la art. 3 pct. 2 din Reg. (UE) nr. 1151/2012, reprezentative pentru denumirea protejata care face obiectul programului de promovare;
  2. Organizatii profesionale sau interprofesionale reprezentative la nivelul Uniunii pentru sectoarele in cauza;
  3. Organizatii de producatori sau asociatii de organizatii de producatori mentionate la art. 152 si 156 din Reg. (UE) nr. 1308/2013, recunoscute de statul membru;
  4. Organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv si activitate actiunile de informare si de promovare pentru produsele agricole, insarcinate de statele membre sa indeplineasca o misiune de serviciu public in acest sector, stabilite in mod legal in statul membru respectiv cu cel putin doi ani inainte de data lansarii cererii de propuneri de programe de promovare.
O organizatie care formuleaza propuneri nu poate primi de mai mult de 2 ori consecutiv ajutor financiar pentru programe de informare si de promovare cu referire la acelasi produs sau sistem, efectuate pe aceeasi piata geografica.
Eligibile pentru promovare in 2019 sunt:
  • Produsele cuprinse in anexa I la TFUE, cu exceptia tutunului;
  • Produsele enumerate in anexa I la Reg. (UE) nr. 1144/2014: bere; ciocolata si produse derivate; paine, produse de patiserie, prajituri, produse de cofetarie, biscuiti si alte produse de panificatie; bauturi produse din extracte de plante; paste fainoase; sare; gume si rasini naturale; pasta de mustar; porumb dulce, bumbac.
  • Bauturile spirtoase cu indicatie geografica protejata in temeiul Reg. (CE) nr. 110/2008.
  • Sistemele de calitate stabilite prin Reg. (UE) nr. 1151/2012 (DOP, IGP, STG, mentiuni de calitate facultative), prin Reg. (CE) nr. 110/2008 (IG bauturi spirtoase) si Reg. (UE) nr. 1308/2013 (DOC/IG vinuri),
  • Metoda de productie ecologica, astfel cum este definita prin Reg. (CE) nr. 834/2007 al Consiliului;
  • Simbolul grafic al produselor agricole de calitate specifice regiunilor ultraperiferice;
  • Sistemele de calitate mentionate la articolul 16 alineatul (1) literele (b) si (c) din Reg. (UE) nr. 1305/2013 (scheme de certificare a exploatatiilor agricole, scheme voluntare de certificare a produselor agricole).
Cei eligibili pentru finantare in 2019 beneficiaza:
  • pentru piata interna – 70% din totalul costurilor pentru promovarea programelor simple si 80% din totalul costurilor pentru promovarea programelor multinationale
  • pentru tari terte – 80% din totalul costurilor pentru promovarea programelor simple si a programelor multinationale
Daca au loc perturbari grave ale pietei, pierderea increderii consumatorilor sau alte probleme specifice se da 85% finantare europeana.
Organizatiile care primesc finantare europeana vor trebuie sa completeze restul pana la 100% prin economii financiare private/personale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*