pioneer ;"
VINVEST, impreuna cu Asociația de Cultură și Promovarea Vinului VINVEST, va organiza in ziua de marți, pe data de 4 decembrie 2018, la ora 11.00, o conferința de presă ce pregateste ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creatorsAVINCIS
Valoarea oferita de la stat pentru ajutorul de stat pentru scaderea accizei la motorina folosita in agricultura a crescut, fiind acum de 487.593.579 de lei. Intr-o sedinta de guvern care ...
Citește mai mult
MALTA TRAVELUniversitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti FGCR

Sectorul produselor agroalimentare au primit finanțare în valoare de 170 mil de euro

nufarm.ro

Comisia Europeană a anuntat ca urmeaza sa ofere subventii in valoare de 172,5 milioane euro din bugetul agricol al UE pentru promovarea, pe plan international si intern, a produselor agroalimentare din UE. Marele avantaj pentru solicitantii interesati va fi faptul ca produsele le putea fi promovate in cadrul a 79 de campanii, toate acestea referindu-se la produse dintr-o categorie extinsa de produse, cum ar fi: lactatele, măslinele și uleiul de măsline, dar și fructele și legumele.

Comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, Phil Hogan, a spus urmatoarele:

„Europa este cunoscută în întreaga lume pentru produsele sale alimentare de bună calitate și pentru patrimoniul său culinar. Producătorii din UE pot conta pe susținerea Comisiei Europene în promovarea, în Europa și în lume, a acestor produse de înaltă calitate. Am călătorit personal în mai multe țări din lume, cum ar fi China, Japonia, Mexic sau Columbia, ca să deschidem noi piețe pentru produsele noastre. Am constatat că există un mare potențial.”

Tot ce trebuie sa faca solicitantii carora le vor fi aprobate finantarile este sa promoveze calitatea produselor UE din sectorul agroalimentar, descoperind, in acest fel, noi piete de desfacere. Desigur ca programele ce urmeaza sa se deruleze trebuie sa-si atinga obiectivul pregonizat: convingerea consumatorilor internationali de calitatea produselor europene cu indicații geografice sau a modalitatilor de fabricatie ecologică utilizate de acestia.

In total, au fost aprobate 79 de programe, iar mai mult de jumatate din acestea se refera la pieti externe Uniunii. Sectoarele urmarite de programe sunt bine individualizate. In acest sens, 23 dintre programe privesc exclusiv domeniul fructelor și legumelor, restul facand referire exclusiv la brânzeturi și produse lactate.

In 2018, programele simple de promovare au un buget total de 97 de milioane euro. Separat, mai exista 75,5 milioane euro care au fost transmise multiprogramelor, initiate de minimum 2 organizații din minimum 2 state membre ORI de 1/mai multe organizații europene. Aceste programe aprobate au inregistrat solicitanți din 19 state membre, inclusiv din tara noastra.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*