Havana Club Romania
corteva
GAMA RESEARCH & INNOVATION cade ca un trăsnet asupra pieței vinurilor, având rolul/menirea de a o înnoi. Asta într-o lume care este măcinată cumplită de coronavirus, în care evenimentele din lumea ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creatorsAVINCIS
Premierul Ludovic Orban a transmis în mod oficial Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) să încerce să majoreze subvențiile pe care le acordă  fermierilor pe fiecare hectar lucrat înregistrat la ...
Citește mai mult
MALTA TRAVEL
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

MARFA ȘI BANII. CALITATE SAU SIGURANȚĂ?

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

Dintotdeauna, și la produsele alimentare, ca și la celelalte produse, calitatea a mers mână în mână cu siguranța. Au fost și alte  trăsături care, în diferite epoci, au dominat și au avut o influență decisivă asupra vânzărilor, asupra cererii și ofertei de pe piață. De pildă, designul. Mai ales la telefoane, televizoare, mașini, dar și la alte  categorii de produse: poșete, obiecte de design, îmbrăcăminte, acolo unde moda se schimbă cel mai des. Și la modele de mașini, din domeniul AUTO, precouparea este majoră: un new look vinde produsul.

În ultima vreme, am constat, preocuparea este pentru protecție/siguranță, în chiar detrimentul calității, deși – în mod normal – calitatea trebuia să primeze. Și, într-un fel, chiar prin protecție/siguranță, calitatea primează. Și asta pentru că protecție suplimentară/sau siguranță suplimentară înseamnă chiar calitate superioară.

Calitate, dar investită în consumarea, cu precauții, a produsului. Bine, veți spune, dar asta se întâmplă de regulă în sectorul alimentar, unde prospețimea, preocuparea pentru o igienă strictă etc au fost, mai întotdeauna, cuvinte de ordine. Unde alimentele suportă o preocupare constantă spre a fi în regim steril – și de curățenie maximă. La ce mă refer, mai concret, Păi am să pornesc enumerarea de la BERE. În special, BEREA la DOZĂ. Apoi aș continua cu zona APELOR MINERALE. N-aș omite nici VINURILE. Dar aș pune la socoteală și protecțiile care se găsesc prin supermarekturi, de cumpărat separat.

Ar trebui/s-ar impune să enumer și FOLIILE DE PROTECȚIE pe care unele produse  precum peștele, brânza, unele napolitane le au etc. Ba aș pune accent și pe CONGELATE, o piață care amenință să expandeze.

I-aș putea pune la socoteală și pe cei de la dulciuri, prăjituri, cu accent pe semipreparate, în curs de diversificare.

Ar fi, însă, de ținut în minte și foliile de protecție, chit că sunt din aluminiu sau nu, destinate produselor de catering, uneori cele amblate și de la raionul special de preparate ale supermarketurilor. Veți spune: ei, ce mare lucru, este și asta o tendință, va trece ca și alte mode/sau trenduri din lumea FMGC-urilor.

Se prea poate, dar eu nu cred că va trece.

Se va amplifica și va prinde proporții, pe zi ce trece. Asta e predicția mea – și am și argumente în acest sens.

MIHAIL GĂLĂȚANU

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*