Europa Travel

Publicitate în derulare

1 / 7
Europa Travel
2 / 7
Havana
3 / 7
Corteva
4 / 7
Jameson
5 / 7
Avincis
Europa Travel

CRAMA DE PIATRA - ALDAVIN SI BOIAN

corteva

PIAȚA DE TURISM – VACANȚA DE VARĂ 2024

TOPURI/CLASAMENTE. STUDII DE PIAȚĂ/ANALIZE, EVALUĂRI 

Românii și vacanțele de vară: bugete cu 40% mai mari față de 2023

  • 77% dintre români plănuiesc să meargă în vacanță în această vară, mai ales în iulie și august
  • 4 din 10 români alocă un buget mai mare cu 40% față de anul trecut.
  • Durata medie a sejurului este de 7 zile, iar 61% dintre turiști aleg destinații recurente

TURISM.VACANȚE. Cuvinte magice! În adevăr, sunt cuvinte magice, oare ce ne-am face fără ele, ele ne descrețes frunțile și ne fac să zâmbim. Ele ne îmbie la o viață mai bună, mai relaxată/ele ne trezesc cheful de viață, ne ațâță să trăim în stil mare, ele ne revigorează atunci când muncim din greu… 

(NICOLETA GĂLĂȚANU, CRISTIAN GĂLĂȚANU) 

Într-un context în care vacanțele devin tot mai necesare pentru echilibrul emoțional și bunăstarea generală, 3 din 4 români plănuiesc să meargă în concedii în următoarele trei luni. Asta conform studiului MKOR „Piața de Turism – Vacanța de vară 2024.” Studiul, realizat pentru prima dată în 2017, oferă perspective valoroase asupra tendințelor și preferințelor de călătorie ale românilor.

Interesul pentru vacanțele de vară este similar cu cel din 2017, iar lunile iulie (33%) și august (37%) rămân preferatele românilor pentru concedii. Destinațiile locale sunt la fel de căutate precum cele internaționale, reflectând dorința de a explora atât atracțiile locale, cât și pe cele internaționale.

Deși 20% dintre români declară că merg în vacanță mai rar de o dată pe an, din motive financiare, majoritatea consideră vacanțele o prioritate și își planifică concediile pentru a se bucura de experiențe memorabile alături de cei dragi. 

Destinații preferate și criterii pentru alegerea acestora 

Românii sunt conservatori în alegerea destinațiilor de vacanță: 6 din 10 respondenți aleg să revină în locații pe care le-au mai vizitat, cu o medie de 3 vizite în aceeași destinație. Generațiile Z și X se remarcă printr-o tendință mai pronunțată de a explora noi destinații.

În această vară, românii vor călători atât în țară, cât și în străinătate. Litoralul românesc îi atrage pe aproape jumătate dintre cei care aleg să rămână în țară (44%), mai ales Constanța și Mamaia.

Turismul urban este o opțiune pentru 1 din 5 respondenți, iar zonele cu specific tradițional, precum Bucovina și Moldova, sunt căutate de 14% dintre români. Muntele îi atrage pe doar 10% dintre turiști.

Dintre destinațiile internaționale, Grecia continuă să fie este cea mai căutată (31%), urmată de Bulgaria (16%), Italia (14%) și Turcia (13%).

Explorarea obiectivelor turistice este cel mai important criteriu în alegerea destinației de vacanță pentru 1 din 4 patru respondenți. Topul este completat de preț (18%), peisaj și aerul curat (15%), și destinația prietenoasă pentru copii (10%).  

Perioadele alese și compania

Lunile preferate pentru vacanțele de vară sunt iulie (33%) și august (38%), vârful de sezon fiind concentrat în aceste perioade. Părinții își planifică vacanțele în funcție de vacanțele școlare ale copiilor și optează mai mult pentru începutul sau finalul verii.

Vacanțele de maxim o săptămână (4-7 zile) sunt preferate de 60% dintre respondenți. Circuitele devin tot mai populare, 3 din 10 turiști români plănuiesc sejururi de 8-14 zile.

Majoritatea românilor călătoresc în grupuri mici: 45% vor pleca în vacanță cu o altă persoană, iar 21% aleg să călătorească în grupuri de trei persoane.

Bugetele românilor pentru vacanța de vară 2024

Bugetul mediu alocat pentru vacanța de vară din acest an este de aproximativ 1.000 de euro, similar cu cel din vara lui 2017. Totuși, 4 din 10 respondenți estimează că vor cheltui peste această sumă pentru concediul planificat. Persoanele cu vârste cuprinse între 28-43 ani, bărbații și locuitorii din zonele centrale și vestice ale țării tind să aloce bugete mai mari pentru vacanță.

Ponderea celor care au alocat un buget mai mare pentru vacanța de vară din 2024, comparativ cu anul trecut, a crescut față de 2017. Astfel, 43% dintre respondenți (față de 32% în 2017) estimează o creștere a bugetului față de anul trecut, cu o medie a creșterii de 40%.

Studiul MKOR evidențiază preferințele și tendințele românilor pentru vacanțele de vară din 2024. În planificarea sejurului, românii caută un echilibru între experiențe culturale, relaxare și considerente practice precum bugetul. Sunt dispuși să se rupă din rutina zilnică pentru cel puțin o săptămână, pe care să o petreacă în compania familiei sau a unui grup restrâns de persoane în locații familiare.

Mă bucur să văd că există această tendință de a prioritiza momentele de relaxare și de a investi în ele, ceea ce sugerează că vacanțele nu mai sunt un lux, ci o necesitate pentru bunăstarea noastră emoțională și fizică”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR. 

Studiul complet se regăsește aici: – https://mkor.ro/studii/studiu-mkor-piata-de-turism-2024/   

Metodologia studiului   

Datele sunt extrase din studiul MKOR Piața de Turism – Vacanța de vară 2024.

Rezultatele au fost completate cu datele din studiul MKOR Piața de turism – Vacanța de vară 2017.

  • Eșantion: 530
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie (CAWI)
  • Instrument: chestionar
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR
  • Perioada: iunie 2024

  _____

Despre MKOR   

MKOR (https://mkor.ro/) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Previous post Preludiu italian: Ce GUST are ITALIA?
Next post TURUL ORAȘULUI BUCUREȘTI, pe tapet: INTERNATIONAL BUHCHAREST TOUR urcă pe firmament!